Selasa, 7 Mac 2017

                                "Aku dah buat macam2 bisnes tapi tak menjadi".





apakah definisi anda tentang bisnes yg menjadi dan tak menjadi? dua perkara yg berbeda antara "belum menjadi" dgn "tidak menjadi". kadangkala bisnes yg belum menjadi telah dihukum sebagai tidak menjadi hanya kerana tidak faham sifat perniagaan tersebut. padahal, ia mungkin memerlukan sedikit masa saja lagi.

mengurus bisnes harus sesuai dgn sifat dan jenis bisnes itu sendiri. ibarat tanam dua spesis pokok yg berbeda iaitu betik dan rambutan di laman yg sama. pokok betik..akan melalui proses prtumbuhan, kemudian berbunga berputik dan berbuah TIDAK sama waktunya dgn pokok rambutan.

sifat semula jadi pokok betik sentiasa berbuah manakala pokok rambutan bermusim. adalah tidak adil menilai prestasi pokok rambutan dgn pokok betik. pokok betik tidak boleh sama sekali menjadi penanda aras produktiviti rambutan. element energy dan polarity cendol tak sama dgn roti. proses dari permulaan hingga berhasil tidak sama. jadi usahawan roti jgn mengambil usahawan cendol sbg penanda aras.

ironis nya kita sering tersilap banding. jangan gopoh jangan me latah itu bukan jatidiri usahawan cemerlang dan terbilang

anda semua dah baca buku2 saya yang terbaru? Saya terbit kan buku2 tersebut utk menambah semangat dan ilmu keusahawanan anda. Buku saya bukan sekadar buku biasa jika tidak dibaca.
dan di praktekkan.

Dalam buku terbaru saya ni, lengkap dengan motivasi dan apakah tindakan susulan nya
Kalau anda berkira duit utk ilmu, maka tahap anda tidak akan berganjak kemana2.

Rawatlah jiwa usahawan anda dengan membaca buku ini.
Bangkitkan jiwa usahawan anda dengan membaca buku ini.
Bantu rakan2 karib anda dengan menghadiahkan buku ini utk mereka.

Boleh PM kami direct di sini, taip ,nama, buku Dato Rusly
Whatsapp +601140329669
Whatsapp +601140329669
Whatsapp +601140329669

Tiada ulasan: