Jumaat, 15 Ogos 2014

PROGRAM MAKMAL METAFISIOLOGI 2014







Dulu Melayu kata... kita susah nak maju dlm kedai runcit sbb bekalan China dgn India kontrol. Harga mrk bg ke kedai China lebih rendah... mcm mn nak bersaing harga. Bila raya Cina bekalan putus. Tp semua tu alasan. Terbukti 5000 kedai runcit Acheh maju di KL dan Selangor.
                                                                                                                                 
                                                                                                    Melayu pernah kata... nak ber
niaga di KL terutama berniaga buah... org Cina dah conquer habis. Bekalan dan ruang semua kat tangan depa. Tapi. Sekarang Acheh dah buktikan siapa kontrol buah kat Chow Kit?
Melayu bg alasan tak boleh nak berniaga kat dlm kampung Melayu... memang tak lama bungkus lah... semua jenis berhutang tak nak bayar. Pakistan dah buktikan boleh. Dari naik basikal, kmdian motor, kmdian van skrg dah lori dan dah beli kedai buat gudang karpet.
Melayu beralasan lagi... kita susah nak mulakan bisnes. Modal tak ada. Bank payah bagi loan. Agensi bantuan kalau bagi pun ciput... celah gigi saja... indon buktikan tanpa KP. .. tanpa pinjaman mrk boleh ceburi bisnes dari ruang kecil hingga mampu jd gedung.
Ada alasan lg? Ada... bisnes pakaian pun payah... kilang pakaian siapa punya? Pemborong pakaian siapa? Susahlah bang... semua dia org kontrol. .. org Kemboja dah buktikan. .. masih ada ruang dan peluang dlm bisnes tekstil dan pakaian.
Banyaknya alasan. Semua alasan itu logik lagi munasabah. Tp sampai bila kita harus terbelenggu oleh alasan? Sudah masa nya kita mencari alasan yg membina membangun dan memungkinkan. Adakah kita nak mewariskan alasan dan kemalasan kpd anak cucu kita? Org lain mewariskan bisnes dan perusahaan.
Sudah masanya kita guna otak kanan secara lebih kreatif dan inovatif.
Sertai lah makmal metafisiologi Dato Rusly untuk kita lakukan pembedahan metafizik. Membuang bibit malas yg beralas dlm diri kita. Kemudian kita implant pula bibit rajin berani dan istiqamah dalam jiwa kita. Tempahlah kerusi jutawan anda skrg untuk;
Kuala Lumpur 23 Nov 2014, Hotel Adamson. 930-100pm
Kota Kinabalu 30.Nov.14 di Hotel Tabung Haji 9am-100pm
SMS nama ke 013 4766808 atau 0195158910
Yurannya RM50 seorang —
3orang atau lebih { RM30,seorg}

Tiada ulasan: