Selasa, 13 September 2016

KURSUS REPAIR KASUT Garuti School of Shoe-making, Semarang





Siapa yg terfikir nak buka bisnes repair kasut? Ada yg akan kata "Dah hilang akal ke" dari jurutera atau arkitek tiba2 buka klinik kasut pula. Itu sebenarnya soal persepsi. Apa yg saya nak kata ialah soal prospek dan potensi.
Persepsi umum, bila sebut tentang repair kasut terus terbayang seorang yg duduk menjahit kasut di atas kotak kayu di kaki lima. Tahukah anda walaupun begitu pendapatan mereka antara RM300-500 sehari.
Bayangkan jika anda 'upgrade' bisnes kaki lima itu mnjdi lebih presentable? Tentunya pendapatan anda akan lebih berganda dari mereka.
Anda berpeluang menerapkan elemen2 bisnes cobbler yg terkini dgn kiosk, signage, SOP dan jenama yang elegan. Jika Kemudian tambahkan ilmu anda dgn skill lanjutan spt shoe designing dan shoe patterning. Hingga layak melanjutkan ke Diploma in Shoemaking Indonesia.
Ya semuanya boleh bermula di ITKAU iaitu affiliat kpd Garuti School of Shoe-making, Semarang. Sertai dahulu kursus asas membaiki kasut Modul SRC101 selama 3 hari 2 mlm di itkau bermula 14 - 16.10.2016 tamat kursus anda akan mendapat Basic Cobbler Tools iaitu alatan asas bagi membolehkan anda memulakan bisnes di rumah.
Wawasan kami adalah menjadikan anda seorang perekacipta kasut kulit yang terampil. Mulakanlah dgn langkah pertama. Sertai kami! Whatsapp ke 0135377689

9 ulasan:

Unknown berkata...

Bos berapa yuran?

Unknown berkata...

Saya nak ikuti kursus ni boleh

Unknown berkata...

Salam tuan..masih ada tak kursus ni

Unknown berkata...

Saya nak ikuti kursus , dimana berapa yuran

Unknown berkata...

Ada lg tak?

Unknown berkata...

Ada kosong lagi x?

Unknown berkata...

Salam boss,ada buat kursus baiki kasut lagi tak

Unknown berkata...

Kursus ada lagi ke tuan

Faris berkata...

Mana bleh dapat plastik warna hijau bentuk kasut tu?